Tele van a Facebook akciókkal. A kuponos oldalak úgy működnek, hogy a szolgáltató és az oldal felez az áron. Ez azt jelenti, hogy mondjuk egy 9.900 Ft-os fotózásból a fotós csupán 4999 Ft-ot fog megkapni. Vajon jól jár az ügyfél? Amennyiben elhiszi, hogy valóban olyan minőséget és mennyiséget kap, mintha 35.000 Ft-ot fizetett volna, akkor jól. Jól jár a fotós? Akciós ügyfeleket kap, akik a következő alkalommal is az akciót fogják választani, és nem őt. A lényeg: az ügyfél jól jár, az oldal jól jár, a fotós pedig, nem jár jól.
Amikor a MÚOSZ fotóriporter szakára jártam, a következőt hallottam: minden fotós annyit ér, amennyire tartja magát.
A másik, ami döbbenetes, hogy indul egy jó kezdeményezés. Az egyik ilyen a Csendkirály oldala, ahol a kulturált szórakozásért folyó párbeszéd elindítása a cél. Az oldalra úgy lehet felhívni a figyelmet, hogy ajándékokat adnak az x-edik lájkolónak. Ettől kezdve elveszik a cél, és az egész egy gusztustalan versengéssé silányul pár üvegpohárért.
Pár évvel ezelőtt az Ikeában volt egy tortavásár. Az is maradt az egyetlen. A híres ikeás tortából kettőt adtak egy áráért. Majdnem megverték az eladókat a kedves vásárlók.
1 megjegyzés:
Hol is kezdjem? ... szóval a digitális gépekbe bele van "építve" minden tudás amivel a képeket létre lehet hozni. Csak azt nem vásároljuk meg a gépeinkkel amit szerintem nem lehet tanítani sem, az egyéni látásmódot, a kreativitást, vagy fogalmazhatom úgy is, hogy a képességet a vizuális élmény okozására. Következésképpen a fénykép a digi technológia terjedésével egyre inkább leértékelődik, a szakma elsilányul, egyre kevesebben vannak benne kiemelkedő fotográfus egyéniségek. Viszont itt felejtődött egy korábbi technikai őrület számtalan képviselője, /akikhez már újabbak is csapódtak/ akik nem tudnak már váltani, másból megélni, pénzt csinálni, marad számukra az akció. 2x-3x annyi munkával keresik meg a régi jövedelmüket, de legalább a presztízsük megmarad.
Hát ne tartsd magad egy Olcsó Jánosnak, és ne mérgelődj az akciókon.
Puszi.:-))))
Megjegyzés küldése